Najczęściej zadawane pytania

Treningi zimowe prowadzone wieczorami odbywają się zazwyczaj w ciemności i zimnie, dlatego warto przygotować się zabierając ze sobą:
  • Czołówkę - aby widzieć gdzie biegniesz
  • Dodatkową warstwę ubrania, np. kurtkę - przyda się po treningu podczas rozciągania
  • Bieliznę termoaktywną - pomaga w utrzymaniu właściwej temperatury ciała i odprowadzeniu wilgoci
  • Rękawiczki, czapka i buff/chusta.
W SKRÓCIE: Działanie zimnej wody powoduje pobudzenie receptorów zimna i zwężenie naczyń krwionośnych, jednak po jednej minucie od wyjścia z wody przepływ krwi zwiększa się aż czterokrotnie. W DUŻYM SKRÓCIE: Stajesz się niezniszczalny. PO CO?!
  • zahartowanie ciała
  • szybsza regeneracja po treningu
  • zwiększenie odporności organizmu na infekcje
  • poprawa wydolności układu sercowo-naczyniowego
  • lepsze ukrwienie skóry
  • lepszy metabolizm
  • redukcja cellulitu u kobiet
  • super fotki i fejm na insta i facebooku.
PRZECIWWSKAZANIA:
  • choroby serca i układu krążenia
  • nadciśnienie lub przebyta choroba, o której wiadomo, że nie toleruje zimna np. borelioza ;)
KIEDY:
  • Najlepiej po treningu
  • Polecamy w przeręblu
  • Przed kinem #sprawdzone
PRZYGOTOWANIE:
  • Zawsze w grupie dla bezpieczeństwa i jest raźniej :D
  • Ubiór: rękawiczki, czapka, buff lub szalik, strój kąpielowy, skarpetki neoprenowe #sprawdzone
  • Ręcznik, karimata, albo kolejny ręcznik, żeby na nim stanąć po wyjściu, latarka, siekiera do zrobienia przerębla :)
  • Ciepłe suche ciuchy na przebranie
MORSOWANIE:
  • ROZGRZEWKA przed wejściem do wody < trucht, pompki, przysiady, pajacyki> 5-10 min Nie powinniście się spocić tylko rozgrzać. Wykonujemy ją w pełnym ubiorze.
  • Zdejmujemy wszystko poza wspomnianym UBIOREM i wchodzimy do wody/przerębla
  • Stoimy w wodzie zanurzeni do pach. Nie moczymy dłoni.
  • TO NIE SĄ ZAWODY--> Na początek wystarczy kilkadziesiąt sekund. Nie ma wyznaczonych konkretnych limitów czasowych. Wchodzimy 2-3 razy najlepiej po 1-3 min. Zależy od zaawansowania i potrzeb :)
  • Pomiędzy kolejnymi wejściami do wody wykonujemy ćwiczenia, żeby się rozgrzać. Warto założyć na ten czas bluzę.
  • ZDJĘCIA OBOWIĄZKOWE. Jak to mówimy w Husaria Race Team - bez zdjęcia się nie liczy bo i tak nikt nie uwierzy! :D
  • Raz na jakiś czasm można zrobić RESET ---> Zanurzyć głowę
  • Po wyjściu z wody dokładnie się wytrzyjcie i ubierzcie w suche ciepłe ubrania
  • Po ubraniu warto się jeszcze raz rozgrzać ćwiczeniami.
Wracasz do domu i cieszysz się swoją nieśmiertelnością! 💪😎 Wtedy warto pochwalić się tym w całym internecie, żeby więcej świrów spróbowało Morsowania :D UWAGA! TO WCIĄGA😍 RAZ SPRÓBUJESZ i BĘDZIE TAK JAK Z BIEGAMI OCR Więcej info TUTAJ! P.S. Morsujemy w poniedziałek ok 20:30 na Bemowie po treningu funkcjonalnym na WAT :)
Koszulki na przyszły sezon będą w obecnym modelu, ewentualnie z drobnymi zmianami.
Emil jest odpowiedzialny za prowadzenie kalendarza biegów warszawskiego oddziału. Jeżeli chcesz wystartować w biegu, którego w kalendarzu nie ma, skontaktuj się z Emilem, zostanie dodany do Warszawskiej listy i być może zbierze się większa grupa. Kolumnę ze swoim imieniem i nazwiskiem możesz dodać samemu. Proszę robić to na końcu pliku. Swoją kolumnę planowanych biegów wypełnia się samodzielnie. Należy to robić systematycznie i uaktualniać swoje plany startowe. Pomaga to w planowaniu grupowych wyjazdów na zawody - wspólnego transportu, noclegu itp.
Rękawiczki osłabiają chwyt na przeszkodach, więc są złym pomysłem na przejście multiriga czy monkeybara. Jeżeli jednak biegniesz w trudnych warunkach i chcesz ochronić ręce przed zimnem, ostrymi kamieniami czy przeszkodami naturalnymi, to mogą Ci pomóc. Tylko nie zapomnij ich ściągnąć przed multi!
O butach można pisać i pisać. Na błotne OCR większość osób wybiera nieśmiertelne Salomon Speedcross 3 lub 4. INOV-8 również mają ciągle powięszające sie grono zwolenników :)
Każdy, który przeżyje błoto, uderzenia i zliczy przy tym poprawnie trasę, tempo i tętno.
Zbiorcze zamówienia organizowane są ok 2 razy w miesiącu jeśli jest zainteresowanie i potrzeba. W dedykowanym do tego dokumencie zbieramy zamówienie które realizuje Husarz Emil :) a stan jego realizacji możemy śledzić na bieżąco. Oczywiście cały czas jest możliwość zrobienia indywidualnych zakupów przez sklep: husarz.pl.
Przydział zakresów odpowiedzialności poszczególnym osobom:
  • Biegi, biegi górskie - Emil Górski
  • Flaga - koordynatorki
  • Fotki po treningu - wszyscy!
  • Wydarzenia podstawowe - Gosia Kielisiak
  • Basen - Marcin Dudkiewicz
  • Wsparcie w głównych tematach - Sylwia Milewicz
  • Opieka grupą Elita Warszawska - Iza Miłosz
  • Admini stronki HRT - Iza, Gosia

Masz więcej pytań?

Napisz do nas